انواع بیماری های قلبی و عروقی و علائم آن

آمار مطالب

کل مطالب : 41
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 15
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 7188
بازدید سال : 38874
بازدید کلی : 96614

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : pone
تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402
نظرات

 

 

بیماری های قلبی و عروقی یکی از علل شایع مرگ و میر در جهان به­شمار می­رود که امکان دارد هر فردی را در سنین مختلف درگیر کند که البته هر کدام از این مشکلات می­تواند مربوط به ناحیه­ای خاصی از قلب و عروق باشد.

تجمع چربی­های مضر در رگ­های خونی می­تواند مهم­ترین عامل در بروز این بیماری­ها باشد که در صورت ابتلا معمولا نشانه­هایی را به­دنبال دارد که باید آنها را جدی بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم  شما را با بهترین دکتر قلب در شیراز آشنا کنیم و همچنین اطلاعات مهمی را راجع به بیماری های قلب و عروق، نشانه ها و  علائم بیماری های قلبی در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با انواع بیماری های قلبی و عروقی

انواع مختلفی از بیماری­ها و مشکلات قلبی و عروقی وجود دارد که هر کدام می­تواند عوارضی را به­دنبال داشته باشند، از همین رو شایع­ترین موارد به شرح زیر است.

حمله قلبی

زمانی که یکی از رگ­های کرونر دچار گرفتگی شده و به­دنبال آن، مسیر خون­رسانی به بافت قلب مسدود می­شود احتمال بروز حمله قلبی یا حتی مرگ در افراد افزایش پیدا می­کند.

علائم مختلفی برای این بیماری بیان می­شود که هر فرد امکان دارد همه یا یکی از آنها را تجربه کند که به­طور کلی مهم­ترین نشانه­هایی که می­تواند به­عنوان زنگ خطری برای حمله قلبی باشد شامل موارد زیر است:

  • احساس درد قفسه سینه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تنگی نفس
  • تپش قلب یا ریتم نامنظم

در کنار این علائم امکان دارد که برخی از افراد نشانه­هایی همچون خستگی زیاد، سوزش معده، اضطراب و سوء هاضمه را نیز تجربه کنند، در نظر داشته باشید که عدم توجه به چنین علائمی می­تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

نارسایی قلبی

یکی دیگر از بیماری های قلبی با عنوان نارسایی شناخته می­شود که در این حالت قلب فرد توانایی لازم در پمپاژکردن خون را ندارد و به­طور کلی می­توان گفت که توان انقباضی خود را تا حدودی از دست می­دهد.

در چنین شرایطی هرچند قلب شما به کار خود ادامه می­دهد اما توانایی لازم در اکسیژن­رسانی به بافت­های مختلف را ندارد و امکان دارد به مرور زمان وضعیت وخیم­تر شود.

آریتمی (ریتم نامنظم قلب)

زمانی که تپش قلب به­صورت نامنظم باشد در این حالت گفته می­شود که فرد به آریتمی مبتلا است و در مواقعی بروز می­کند که پالس­های الکتریکی قلب از حالت طبیعی خود خارج شده و به­صورت دقیق عمل نمی­کنند.

آریتمی خود دارای نمونه­های مختلفی است که در هر کدام از آنها باعث می­شود تا فرد شرایط ویژه­ای را تجربه کند که شامل موارد زیر هستند:

  • باردی­کاردی، وقتی اتفاق می­افتد که قلب به­آرامی می­تپد.
  • تاکی­کاردی دیگر حالتی از ریتم نامنظم قلب است که باعث می­شود قلب با شدت بیشتری بتپد.
  • فیبریلاسیون نوع دیگری از آریتمی است که به­طور کلی ضربان نامنظم را به­دنبال دارد.

نارسایی دریچه میترال

درصورتی­که دریچه­های قلب به­خوبی وطیفه خود را انجام ندهند در این حالت فرد با مشکلاتی مواجه می­شود، یکی از شایع­ترین موارد مربوط به نارسایی دریچه میترال است که به­خوبی بسته نمی­شود و در این حالت خون به قلب برمی­گردد و فرد علائمی همچون خستگی و تنگی نفس را تجربه می­کند.

مشکلات قلبی بدو تولد

در بعضی از موارد نوزادانی که تازه به دنیا آمده­اند از مشکلات قلبی رنج می­برند که به­عنوان بیماری­های بدو تولد شناخته می­شود. برخی از این بیماری­ها شامل مواردی همچون سیانوتیک، نقص دیواره و مشکل انسدادی است.

جمع­بندی

بیماری های قلبی و عروقی به مشکلاتی گفته می­شود که بر سیستم قلب و رگ­های خونی تاثیر می­گذارد که تعدادی از آنها شامل نارسایی دریچه، سکته، بیماری­های بدو تولد و آریتمی است که هر کدام علائمی را در فرد مبتلا ایجاد می­کند. در نهایت مشورت با یک پزشک متخصص قلب خوب برای درمان بیماری های قلبی و حفظ سلامت قلب و عروق لازم است.



تعداد بازدید از این مطلب: 90
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود